Ігри
та вправи на розвиток моторики верхніх і нижніх кінцівок
Ігри на розвиток моторики верхніх кінцівок.
Пальчикова гімнастика.
Розвиток моторики нижніх кінцівок.
Розвиток мовлення дітей засобами ігрових рухів пальців.
Мета. Ознайомити вихователів з
іграми і вправами, які поліпшують пам’ять, розумові здібності дитини, усувають
її емоційну напругу, поліпшують діяльність серцево-судинної і травної систем
розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий
тонус, знімають розумову втому.
Про вплив
мануальних (ручних дій на розвиток мозку було відомо ще й ІІ столітті до нашої
ери в Китаї. Ігри за участю рук і пальців сприяють гармонійному розвитку тіла і
розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Східні медики встановили,
що масаж великого пальця підвищує функціональну активність головного мозку,
масаж вказівного пальця позитивно впливає на стан шлунку, середнього – на
кишечник, безіменного – на печінку і нирки, мізинця – на серце.
У Китаї поширені
вправи долонь з кам’яними і металевими кульками. Регулярні вправи з кульками
поліпшують пам’ять, розумові здібності дитини, усувають її емоційну напругу,
поліпшують діяльність серцево-судинної і травної систем, розвивають координацію
рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Прості руху рук
допомагають прибрати напругу не лише із самих рук, але й з губ, знімають
розмову втому. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить –
розвивати мову, дитини. Враховуючи оздоровчий вплив на організм кожного з пальців,
допомагайте дітям координовано і спритно ними маніпулювати. Звертайте увагу на
опанування дитиною простими, але в той же час життєво важливими вміннями –
тримати чашку, ложку, олівці, вмиватися. Наприклад, якщо чотирирічний малюк не
вміє доносити в пригорщі воду до лиця – це означає, що у нього відстає у
розвитку дрібна мускулатура. Необхідна дитині пальчикова гімнастика.
Ігри на розвиток моторики
верхніх кінцівок.
“Врятуй зайчиків” – намальовано 5 зайчиків. Іде вовк. Потрібно
пальчиками закрити зайчиків.
Зібрати розсипані лічильні палички, сірники, коралі.
Переклади палички з однієї коробки в іншу.
“Будівельники” – гра з сірниками.
Перенести:
користуючись двома пальцями обох рук;
користуючись великими пальцями лівої руки;
тільки двома пальцями - великими і мізинцем;
тільки вказівним і середнім пальцями;
двома мізинцями обох рук викласти у 4 сірників парканчик.
Попрасуємо пеленки (зіжмаканий папір).
Розвиток моторики нижніх кінцівок.
“Зайчики” – стрибки на обох ногах на одному місці (тримаючись за руку,
за стіл).
Стрибки на правій на лівій нозі почергового на одному місці –
тримаючись за руку, стіл.
Стрибки на лівій, на правій нозі по прямій від стола до дверей і
навпаки (самостійно або тримаючись за руки).
“Жабки” – стрибки в коло.
“зайчик” – імітація рухів.
Зайчик біленький сидить
Вушками ворушить.
Йому холодно сидіти
Треба лапки погріти.
Йому холодно стояти
Треба зайцю пострибати.
Вовчик зайчика злякав
Зайчик стриб... і поскакав.
Гра-пантоміма “В ліс по ягоди”.
Взяла кошик на ліву руку і пішла в ліс. Збирає ягоди. Загримів грім
(постукування руками по столі).
Спалахнула блискавка (сплеск над головою, зажмуритись). Пішов дощ
(барабанити пальцями по столі).
Спочатку повільно, потім сильніше, швидше і знову повільно. Перестав
падати дощ, виглянуло сонечко (розвести руки в сторони, посміхнутись).
Ходити по вузькій дошці поставленій на підлозі.
Стрибки через низько натягнуту стрічку.
Підскоки (розвиток координації рухів та ритмічного мовлення).
Дві групи дітей: одна виконує рухи, а друга – промовляє плескаючи в
долоні: “Ноги разом, руки в боки, починаємо підскоки. Раз, два. Три, чотири,
п’ять, любо в полі нам стрибать”.
Дощик у лісі “Крапля раз, крапля два, дощик землю полива. Хай гарненько
виростає, після дощику трава. Крап-крап, крап-крап-крап, дощику, ти припускай.
Крап-крап, крап-крап-крап парасольки розкривай. (ритмічно виставляючи то праву.
То ліву ногу і промовляючи: Дощ іде, ну то й що, гумові в нас чобітки – он які
і блискучі і прудкі. (Перестрибують через “калюжу” накреслене коло.
“У калюжу не впаду – я її перестрибну”.
“Конячки” – Он конячка прискакала –
Повезе всіх у садок.
Нас дітей отут чимало
Кінь копитом цок та цок.
Заняття з розвитку мовлення дітей засобами ігрових рухів пальців.
Обладнання: Атрибути до казок “Рукавичка”, “Колобок”, “Коза-Дереза”,
“Маша та ведмідь”.
-До нас в гості прийшли герої казок – Назвіть. Тут у нас ціле казкове
містечко. А як тут гарно. Ясно світить сонечко, прилетіли птахи, сіли в свої
гніздечка, весело співають, все оживає. Вітерець гойдає дерева, з’явились перші
весняні квіточки, все тягнеться до сонечка.
А подивіться скільки звірят вийшли зустрічати сонечко. Ви впізнали їх?
Ось послухайте загадку, про кого вона?
-Довгі вуха куций хвіст
Невеличкий він на зріст
На городі побував
Нам капусту пожував (зайчик).
Діти показують вуха, хвіст і як стрибає.
Кого злякався зайчик? (лисицю).
Діти показують і т.д.
Немає коментарів:
Дописати коментар